Selasa, September 5

JAMU PUTERI


SALIAPIZAH BT KADRI
( MINI EGEN SAH JP ajp023/05 )

Apa itu jamu puteri ???

Jamu khas untuk kesihatan luaran dan dalaman.

Apa kebaikannya ?

Banyak sangat sampai aku malas nak tulis ni haha
( tunggu rajin aku update kemudian )

Apa kandungan jamu ni ?

Beras, limau nipis, daun pandan, kunyit / kecur, asam jawa, gula jawa, temu kunci, temulawak, garam gunung & halia.

Ni jamu kunyit ker?

BUKAN. Ni jamu superr speciall !!

Berapa sebotol ?

RM 20 sebotol.
Beli lebih sebotol, pengurangan harga ada.

Berapa lama tahan ?

1 botol tahan 2 bulan.
TAPI, kalau dah dibuka hanya tahan 1 minggu.

Rasanya camna ?

Masam2 manis macam jus saja. Lgi2 kalau baru keluar peti ais!

Boleh COD kat mana ?

Bandar baru uda, perling, skudai.

Kalau aku bg kg ( Jelebu, kuala klawang, seremban)

Kalau aku berjalan pon boleh sambil COD tempat berjalan. Senang cite add aku jadi friend fb.

Bawah ni, aku tepek gambar apa yg patot !








Apa2 nak tanya, nak oder meh

wasap 0111-4809522 



mulutmembebel : i love Jp!



Ahad, Julai 30

DUGAAN 2017


Ya ALLAH, 

ku bermohon padamu 

Cukupkanlah rezekiku sekeluarga

Cukuplah makan, minum, pakaian kami

Gembirakanlah hati kami dengan kasih sayang

Permudahkanlah hidup kami sekeluarga.

Amin rabbal allamin....





hah, jangan sebab ko dapat dugaan

Baru kau mencari mana ALLAHMU!!

( DUSH,,, TERKENA DAHI SENDIRI )

Hahah...sebenarnya aku memang tengah tempuh dugaan 

bak kata tajuk akulah dugaan 2017


tapi, aku tak nak cite dugaan tu

Cuma aku harap pembaca doakan lah semoga semuanya dipermudahkan.

Cuma, aku nak kaitkan sikit tajuk aku dengan isu hangat

yup apa isu hangatnya geng ????

APA APA APA??

Eleh,,,,takyah buat tak tahu

Sebab murid kelas aku pon tahu cite ni hahaha

Amekaw...dunia hujung jari !

( ISU ARTIS YANG MENGASARI ISTERI DLAM PANTANG )

Ya, kita orang luar tak tahu apa2 pon

kita kena bersangka baik. dan aku pon bukan ajak mengumpat

tak nak aku tambah dosa oiiiiiit !



haha, ok cuma elok kalau kita amik ni pengajaran :

1) jaga suami / isteri elok2. jaga makan minum, pakaian, waktu 
rehat, waktu bersama dan lain2 lah. Lagi2 dalam pantang atau sakit.

2) jangan kacau isteri / suami orang. Gedik2 pon tak boleh dik oi. Apatah lagi, minta no fon atau cerita masalah. Lama2 terjunam !

3) jangan bawa balik kerja ke rumah ye. Macam aku, alhamdulilah setiap hari aku cuba buat rilex kat rumah walau kerja di sekolah menggunung! Lama2 kalau asyik kerja je, hubungan keluarga pun slow.

4) setiap hari, sayang dn didik hati kita untuk sayang, cinta, taat dengan suami atau isteri kita. Ye, menipu kalau ada bende kita tak puas hati, tapi cuba istighfar setiap kali nak tido. dan minta maaf sebelum tido.

5) Cepat2lah kawin kalau dah ada pasangan nye. Jangan cakap duit takde, yang penting niat ikhlas nak nikah. Insyaallah dipermudahkan.

6 ) Dalam sebarang situasi, jangan cepat melatah. 


oklah, kalau ikutkan banyak lagi. tapi korang pikirlah sendiri ye.

Ambil pengajaran setiap isu hangat yang terjadi.

Jangan kondem je, jangan mulut celupar je. 

Sebab takut jadi kat diri sendiri

Nauzubillah.


dah, gua nak sambung kursus epsa hurmmm dugaan !


#anakdaragatal,jangankacaulakiku

mulutmembebel : bilalah nak habis epsa