Sabtu, Julai 21

HARI PERTAMA BERSAHUR O-o

Asslamualaikum w.bt...
sebelum aku melalut yg bukn2, aku nk ucapakan...
SELAMAT BERPUASA BG SEMUA UMAT ISLAM
SEMOGA ANDA SEMUA MEMANFAATKAN BULAN PUASA INI SEPENUH2NYA....
(aminnnnnn)



Oklah...aku sbenarnya msh dlm igauan mimpi
bukan nk bangga, bukan nk riak mlh bukan nk takbur
tp aku rasa aku ptot berbangga dengn apa yang aku lakukan...
( menepuk2 dada smbil berdiri ats meja yearghhhhhhh )
hahahaha.....
pg td merupakn kali pertama aku bersahur dengan cara
inisiatif sendiri sepenuhnya...
dan dlm 21 thun aku hdp, nilah kali pertama aku sahur
menggunakan inisiatif aku sndire....
bukn sng beb nk buat...
sblm tdo, aku berazammmmm.......

(oh Ya Allah, permudahkannlah untuk aku bersahur )
dn alhamdulilah, Allah itu mha penyayang walaupun pd
umatnya yg hina dn kerdil ni...
bngun2 aku terus menunaikan solt yg terdetik aku nk buat
membaca bbrp ptg ayat suci
masak air.....
makan kurma.....
minum air....
melayan FB...
tunaikan solat subuh dgn selamat...
tido....
( yg ni aku mls nk cte,,bla dh tdo, aku lupa dunia....)
tp untuk beri iktibar pd kamu semua, jgnlah tdo
slps subuh lg2 anak dara....
ish ishhhhh..tp kalo cuti, depend arr....
haha.....

aku gembira dn bersyukur sebbb, aku jenis yg tk bersahur...
dulu mse kecik, abh n mak kejotkan aku n adk beradik
aku plg liat nk ngun n lau bngun pon aku tdo depn nasik
hehe mak akan sediakan nasi putih, telur mata dan
kicap untuk kami semua
tp aku mengada sikit sebab aku nak makan
roti cecah air milo panas
( peh meleleh beb..... )
msa sekolah menengah pula, aku duk asrama..
nk sahur kene turun dlm kul4 dn makan berat...
aku lagi la pemalas...dlm sebulan adelah 4 atau 5 kali aku turun...
yg pliknya perut aku thn tak bersahur...
namun bla dh besar, aku sedar akan kebaikan bersahur....
tp semuanya atas ketentuan Allah.....


salam HARI RAYA!
( bling selipar kat org yg semgt nk raya
tp pose terkontang-kanting )



notamulut : terima kasih mak n abah ats mengejutkan anakmu bersahur dulu...



Tiada ulasan: