Jumaat, Februari 1

KEPIMPINAN MANUSIA o_O


Selamat pagi
Salam satu malaysia
Assalamualaikum

sambil aku duk tengok mjlis pembubaran JPP
aku pon dapat idea nak cite pasal pemimpin

Sepanjang kita lahir kat dunia ni
kita ada pemimpin
malah setiap diri kita ada sifat kepimpinan
( wahhh ayat lain mcm ni )

haha aku ni x berapa gemar untuk memimpin
mungkin sebab aku x suka politik
dekat maktab ni pun
aku hanya penah jadi ketua aktiviti
penolong kelas, ketua subjek, naib pengerusi
setiausaha, bendahari dll
paling besar kelompok aku penah jaga pon
dalam 70 orang sahaja

dari pengalman tersebut, aku dapati diri aku ni x kuat
tp alhamdulilah aku dapat kerjasama yang baik
dan aku pon sudah memberikan yang terbaik

hari ni juga aku ingin beri sedikit tips untuk pemimpin:
lakukan perkara yang terlebih penting dahulu.
sentiasa berbincang dengan jawatankuasa agar dapat persetujuan.
paling penting kena bersikap tegas, adil dan toleransi
sebab semua orang ada pendapat masing2
bezanya pendapat tu masuk akal atau tidak
jadi..kan situlah adenye seorang pemimpin
( chehh aku ni insan biasa aje )


wsalam

notamulut: terima kasih pada abah ♥


Tiada ulasan: