Ahad, Ogos 14

PENGALAMAN BERSALIN UMMU AQILAH





Dup dap dup dabb..

Bagi kebanyakan orang, nak bersalin pasti rasa gemuruh

camna baby nak keluar?

camna rasa sakit nak bersalin ?

apa tanda yang nak bersalin ?

dan macam2 lagi..

tapi yang aku pulak lain

berdebar aku ialah aku xnak bersalin di JB

AKU BERDEBAR2 DOA SELALU JGN BERSALIN DI JB

aku nak bersalin bila aku dah sampai kampung

N9 tercinta di jelebu kampung mak bapa

Ya lah,, masa tu aku PJJ dekat laki aku

susah nak uruskan nnti bila bersalin di JB

DAN alhamdulilah, allah makbulkan doa. 


PENGALAMAN BERSALIN :

RINGKAS DAN PENDEK : Kena tahan wad 2 hari 1 malam tp x bersalin

haha adoi ( spe baling selipar ni )

okey2.. masa tu aku keluar tanda lendir coklat biasa

melekat kat spende sikit je

pastu dia keluar lendir putih jernih pulak

dan sampai 1 hari tu, aku muntah2 truk

masuk apa pon, tmsuk air pon, mesti muntah balik

tambah dgn sakit mcm nak dtg bulan tu, tapi biasa2 je lg

cuma muntah tu dr pagi smpai ke 10 mlam

dan akhirnya aku tewas, pg ke hospital

masa tu cek dah bukak 2 cm, dan pinggang aku kecut 

sebab muntahh yg teruk hinggakan tekanan darah aku 180, baby 160

kenelah tahan wad terus,, doc kate tunggu sakit kuat

atau pon tanda pecah ketumban


TUNGUUU... TUNGGUUU.. GOYANG KAKI

esok malamnye keluar lendir coklat yang pekat dan berlendir

ok yg ni babak kelakar 

aku pg kencing, bila basuh, aku rse ade benda dkt tut

(lubang lah )

rasa cm lendir, igt biasa,, aku pon basuh dan bilas

bilas pnye bilas,, bnde tu x tanggal2 x tangaal, lama la

dalam toilet tu,, smbil menahan kdg2 sakit kontraksi tu dtg

tibe2 nurse panggil, sbb tme die nak cek biasa

die kata dah 2 x die dtg, aku msih dlm toilet,

aku pon katalah ade bnde lah kak, tak xtanggal

haha..pnyelah gabra nurse tu jerit,, jangan tarik 

jangan teran,, dah bngun p bilik bersalin

die nak tgok

hahahahahaha adoii, sekali lendir coklat lah

aduihh malu je,, tp mmg nurse tu yg terpakse 

tarik dan korek skit bg keluar

lendir coklat bercampur darah yg pekat dan berlendir

hahaha..sabo jelah

diorg cakap tu tandalah, nnti klu keluar lagi xpe,

pakai je balik pad sekali spenda,,nanti die ttgal sendiri

hahaha malu siutttt



sampailah esoknye, doc cek pagi, sakit kontraksi main2 lg

dan aku x de plak sakit kuat

die offer aku balik rumah dulu

apa lagi aku pn stuju yahoooooo

lepak2 dkt rumah, pkul 5 ptg tu, nak tidor.

masa tulah aku perasan sakit kontrksi tu kerap dan lama

kira basah bantal gaklahh

mula 7 minit kemudian dh nak maghrib selang 5 minit

orang nak berbuka, mak aku suh p mandi dulu

( yg lain smua ckp lama lg tu, biasa la skit)

aku pn ajak laki aku mandikan, aku duduk je

sebab bla skit tu dtg, mmg mggigil than smbil pgang ape yg terdekat

pastu aku cakap aku nak terberak rse,, 

aku pn duduk kat mgkuk duduk, smbil layan2

dh agak lme, masih x keluar ( x teran ), aku pon siap

buka sekali dgn klga tp mnahan sakit

bihun sup mak aku selalu aku gila, hanya kuah je aku hirup

last2 akak aku bancuh madu ngan air suam dan minum

malam pkul 9. 30 pg hospital, sekali cek 


kangkang je, hah tu kepala baby..( dah 9 cm )

alhamdulilah, kelam kabut nurse atau bidan bersiap

dn tepat 10.30 mlam aku bersalin

taraaaaa.... selesai!

proses meneran biarlah hanya aku yg ingat dan rasa

( laki aku pon merasa )

kemain panjang lebar, kenangan terindah bg aku. 

aku doakan semua yg membaca post ni selamat 

selamat melahirkan anak dengan senang,

selamat menerima rezeki anak

selamat mengandung bg siapa yang belum.



ok assalamualaikum



notamulut : gmbar anak di fb ye, ni pakai PC lain. gracias



Tiada ulasan: