Isnin, Oktober 20

Hidup sebagai seorang pelajar...

Selamat pagi..

Apa yang korang semua akan rasa semasa belajar?
Tak kira la belajar dekat mana2 sekalipon
Kecuali tadika okey..sebab aku tadika dulu2 best huhu

Apa la aku cita lebih2 ni..
Sebenarnya pagi ni aku bangun dengan semangatnya untuk jumpa penyelia kajian tindakan aku bagi kelulusan penjilidan hard cover..

Yup...aku kene mohon 4 tandatangan dahulu sebelum boleh buat hard cover..

Mengapa? Sebab salah seorangnya mahukan begitu... atas sebab die sndiri tau..(biasalah kita pelajar)

Tapi kenapa aku nak kongsi ngan korang pula?

Sobabnye........penyelia cakap ada pukul 8.30..aku dah smpai pukul 8.10 di baris bilik dia..bagi aku ketepatan masa tu penting..jadi walau aku datang awal aku tak nak p sergah die takot die ade kerja..

Tup2..die klua bilik bersama kawan2 nak p sarapan...pehh....terus dugaan jatuh kat muke sendiri

Menyesal aku tak masuk terus tadi kalau tak dah selesai wuaaaaaaaa
(Tulah rasanya seorang pelajar sekrang)

Dekat sini aku nak kongsi beberapa panduan bagi pelajar menghadapi penyelia atau pensyarah semsa menyiapkan kajian tindakan :

1. Ikhlaskan hati bila ko terima apa jenis pensyarah sekalipon agar ilmu tu berkat dan ko x stress.

2. Buat sehabis boleh.. jumpa n jumpa n jumpa seblum siap..smsa buat pembetulan..seblum dapat tau markah..

3. Mesej dahulu tuk set atau buat appointment bersama... dan sellunya ikut masa mereka lah..sebab kita pelajar

4. Jangan menyumpah2 kalau die tegur salah kita sebab kalau die tak tegur lagi teruk markah korang

5. Senyum je bila bersama n berbincang..dan hanya angguk n angguk...

6. Jangan ungkit nama lecture lain di depannya sebab boleh buat die ego n sakit hati ngan ko

7. Banyak sgt nak tulis smpai aku tak ingat..yang penting ingat ikhlas..usaha biar markah tu berbaloi..amin

Jadi tak lama lagi aku nak habis belajar ni..aku dedikasikan pengorbanan belajar ni ......perghhhh apa aku melalut ni...puihhhhhh

Notamulut : sambil menunggu, sambil luang masa di perpustakaan!

Tiada ulasan: