Selasa, November 11

PENGALAMAN TEMU DUGA SPP 2014

Alhamdulilah...akhirnya aku mula sedar pihak nuffnang masih memerhatikan aku
Pehh pasan nak mampus aku kan haha
( bukan apa..walau blog aku camni..tapi duit berjalan)

Thanks pada pengunjung yg baca.dan yg terbuka
Atau yg tak sengaja bukak hehehe
( naik sen2 je pon tapi masih rezeki )

Okey..dulu aku ada citer pasal pengalaman isi e-posting
Skang aku dah selesai pon temuduga panggilan fasa 1
Perasaan aku tau dapat fasa 1 iaitu sebelum minggu exam

Yahoooo...yahooo yess yess alhamdulilah



Cuma kan aku pelik ade member yang x mau posting awal
Alasan sebab nak keje lain dulu
Pehhhh aku rase diorang ni ade pikir luar kotak kot
Sebab lebih risau dapat posting awal tapi suka posting lambat

( terpulanglah pada individu ye tak? )


Ni pengalaman aku : 
- temuduga berkumpulan dalam 5 orang. Setiap satu sesi 1 jam
- bila dah pakai blazer terus berdebar..lagi2 bila dah nampak muka orang penemuduga
- tukar kasut ngan orang sebab takde tumit yang cukup
- bestt ooo hahah x tau nak ungkap

Takpe...aku rase tak lewat lagi nak shre soalan yang ditanya kan ?
Harap dapatlah bantu kawan2 yang fasa ketiga dan keempat..

Soalan yang ditanya pada kumpulan aku :
● ceritakan serba sedikit berkaitan dengan diri anda?
● negara asal yang terlibat dalam PBB?
● slogan /tema maal hijrah tahun ni dan aplikasikan dalam pDp?
● apa pengalaman yang paling anda ingat semsa praktikum ?
● bagaimana cara nak mengajar sejarah dengan lebih seronok ?
● yg lain aku tak ingat...tapi korang kena baca juga berkaitan major korang..

Banyak lagi aspek soalan yang boleh ditanya..yang paling penting yakin diri, cerita kelebihan diri tapi jangan over.. 

Semoga semua berjaya posting..aminn

Notamulut : ni bukan soalan spot tp perkongsian maklumat sebab setiap satu bilik temuduga soalan berbeza..gud luck semua!


Tiada ulasan: