Isnin, Mac 2

PENDEKATAN MEMAHAMI TEKS


Selamat malam.

Disebabkan aku baru je nak mula buat asaiment

( asaimen orang mintak tolong huhu )

dan aku pon dah beku dah nak buat

walaupun memang ada niat nak sambung master 

( puihhhhh betulke ni wehh )

baiklah, tajuk asaimen tu ada kene mengena dengan post ni

pendekatan dalam memahami karya teks

karya teks prosa atau puisi

atau bagi aku untuk semua benda lah

( kalau korang jenis memang nak menyelidik je hehe )

dekat bawah ni aku kongsi serba sedikit hasil peta i-think

yang aku kena buat masa sem bapa entah

tentang pendekatan memahami teks

hari ni aku kongsi dua benda pendekatan

dalam peta bawah ni menunjukkan persamaan dan perbandingan

antara pendekatan struktural dan mengalami menghayati :

 




Kalau korang tak paham, dekat bawah ni huraian setiap satu.








Sebab apa aku pilih dua jenis pendekatan ni :

Dua-dua ni memang akan nampak perbandingannya

dan masing-masing ada kekuatan..

Alah, macam kitalah, kalau kita nak memilih putera/ puteri

mula-mula mesti kita tengok struktural die kan?

cantik ker...ensem ker...ade gigi ker..ada mulut ker..

bergaya tak..

( hahaha sape punya perangai la ni )

tetapi, kalau kita nak pilih putera/puteri ikut pendekatan mengalami menghayati

kita tak pandang semua tu, kita terima kawan

sebab orang cantik bukan semua baik hati

dan orang hodoh bukan semua hodoh hatinye

( ehh ape benda la aku melalut ni hah !!! )


okeylah geng...harap dapat bantu siapa yang mencari tentang pendekatan pemahaman teks ni..


notamulut : asaimen orang ke asaimen aku ni ??

 

Tiada ulasan: