Selasa, Jun 16

KONVOKESYEN DI IPG KAMPUS BAHASA MELAYU


Fuhhhhh alhamdulilahh ("o)

Majlis konvokesyen aku berjalan dengan lancarnya

Konvokesyen ni bagi para graduan ipg pismp ambilan 2011

Dan aku kena pd sidang ke2..

(5 thun setgah belajar..baru skang dpat konvo hihi)

Walaupun aku tak pandai buat pantun

Tapi alhamdulilah msih berada kelas 1..

Terima kasih pada kedua ibu bapa..

Kepada pensyarah di ipg kampus pulau pinang

( banyak ajar aku dengan pelbagai cara )

Keluarga..tunang.. n kawan2 seperjuangan

Mmuaxxxx muaxxxxx hahahaha (ops over lak aku)

Okeylah..aku nak citer la skit pengalaman

Tapi susah kalau aku mula citer..nanti smpai lubang cacing aku cte

Ok pendek kata apa yang boleh aku simpulkan :

● ingat atau tahu jalan untuk ke tempat konvo masa korang pergi ke taklimat supaya nanti tak sesat.

● masa taklimat, tolong ingat jalan ke tempat ambil dan pulang jubah. Sebab nanti lepas konvo, susah nak jmpe kawan2 tuk hntar jubah sekali..

● awal pagi sebelum smpai, bekfes dulu eh..bukan selfie dulu..kalau x nanti korang gastrik atau sakit perut..sebab upacara mla dr awal pagi pukul 7 smpai pkul 1 tengahari

● rancang awal2 nak jumpa di port mana sekiranya korang satu kelas nak bergambar masa habis konvo tu.. ermm aku x dapat join kelas aku sebab emak dah mula bengkak kaki.

● sekiranya ada masa lepas taklimat, gosok jubah siap2 p lah bergambar dekat kedai gambar terus dengan keluarga sebab dekat sana sangat ramai..mcam dekat tempat shopping yang ada sale.

● aku sarankan tak perlu bawa ahli keluarga yang sakit..tak boleh jalan jauh..atau naik kerusi roda..sebab keadaan sangat x sesuai..tempat untuk tetamu yang tiada pas pon tidak cukup.. kalau ada budak2 baby smua..x payah lah.. sian..

● baik..pakai tali yang pegang enset bagi perempuan sebab nanti naik pentas tak boleh bawak handbeg.. enset kene ada sebab lepas tu korang nak cari keluarga korang..kalau x.. gunela penglihatan saja.. yg aku pasti dlam 30 mnt baru jumpa hehe

● pakai jubah..topi n sebagainya sebelum masuk carik geng untuk neratur..sebab keadaan sangat penuh..nanti kalau x sempat..korang alan selekeh..opsss

● lagi satu kasut yang mesti dipakai warna hitam sahaja dan mesti ada tumit.. bukan kasut rata..lelaki pon sama..kalau x nanti ada urusetia minta korang tukar dengan graduan lain sebelum naik pentas.. nanti lagi nerves korg kihkih ( termasuk aku )

Hah kemain lebar aku bebel kan.. 

1 pengalaman berharga dalam hidup aku

Kepada yang sama konvo dengan aku, TAHNIAH!

okey..bye assalamualaikum..


Belanje skit gmbar : emak n abah..tq.. tq gak pd tkg amik gmbr hihi



Notamulut : alhamdulilah dpat semalam dengan geng..rindu dah aihh





2 ulasan:

Siti Aisya Ibrahim berkata...

tahniah :D

Unknown berkata...

tqq *o*