Selasa, April 26

PERANGAI MANUSIA


Pelik...pelikk... pelikk

Betul orang kata rambut sama hitam

Hati lain-lain

PERANGAI MANUSIA

Baik..aku ceritakan kejadiannya

Hari ni sekolah aku Koko pagi 

1 murid 1 sukan dari 7.30 ke 8.30 pg

aku ni guru sesi petang, tapi 

Aku tak pernah pon ponteng lagi

Melainkan aku MC pada hari selasa tulah

Baik, ikutkan pagi ni memang aku x datang 

sebab kawan aku yang pergi sekali harini cuti

dan aku yang sarat mengandung tak larat untuk bawa kereta

2x pergi balik untuk hari ni

maksudnya datang pagi balik,, tengahari datang, petang balik

Then, aku pon telah menyerahkan tugas kepada sorang akak

tugas tu ialah kertas mahjong murid buat

Yup, kalau ikutkan dan 3 mnggu aku kelola aktiviti tu

Perbincangan, bentang dan kuiz

sebab sekarang kan kena buat dalam kelas

cuaca EL-NINO

Mereka tinggal nak mintak 3 kumpulan lagi yang bentang

ITU SAHAJA


Tiba-tiba.... aku datang sekolah tengahari

akak tu carik aku, dan tanya, ko x datang pagi tadi sebab ape

aikkk..pelik aku, sedangkan dan beritahu die

Rupa-rupanya akak2 yang senior dr die,, semua soal siasat dia

HAHAHAHAHA Astaffiralzimmm

Pelik..pelikkk



Sebab apa yang aku pelik :

  • Semua akak2 tu tahu je aku memang ada masalah spoting n bleeding masa mengandung
  • bila aku datang, semua manis muka kata, takyah datang.. kejap je 1 jam, nanti nak dtg lagi.
  • dan rumah sewa yang skang 15 minit perjalanan pergi 15 minit balik 
  • kereta manual
  • Kerja budak aku dah beri, tinggal nak kelola
  • pelik sebab kenapa orang sibuk nak pentingkan taraf senior... guru baharu.. budak baru
  • sibuk bercerita pasal orang, sedangkan ko sama je

Pendek kata la kan, perangai manusia

takpe, insya allah..Allah tahu sebab apa aku tidak dapat dtg

dan Allah tahu hati kita bekerja camana

mulut orang takleh nak jaga

so.... mulut membebel dalam hati ja


kihkihhhhh


notamulut : ingatan pada diri sendiri supaya tak buat dekat adik2 guru yang lain.



Tiada ulasan: