Rabu, Ogos 1

YA ALLAH..ALHAMDULILAH...(-,-)

Asslamualaikum wbt...
selamat malam shbt2 sekalian.
pakcik2, makcik, adik2, abg2, pakwe2, makwe,
bibik,atok2, baby.....
(spe ag yg aku x sbut ek, bahaya ni)
bukan apa mlm ni aku nk sedarkan semua org yang
masih hidup di dunia ini
terutamanya yang cukup sifat
tak kiralah korg miskin ke, kaya ke
berlagak miskin ke berlagak kaya ke
(ade aku kesah)
hehehehehe......


oklah,,malam nie, aku nak tarbiah semua org
terutama diri aku sendiri
al-kisahnya, begini:

pada suatu malam yang taklah malam sangat
tp setelah berbuka di luar tmpat aku blaja
aku dan bersama kawan telh berlari2 ank ke tempat menunggu bas
(maklumlah,pelajar lagi, x do kete!)
aku pon ternampak, terpandang, terlihat
semuanya ter...... (aku rase Allah baru skt jentik hati aku)
sepasang kawan karib, kawan baik mahupun kawan sepermainan
yang bertungkus lumus menempuh jalan yang penuh kereta
penang mmg bnyk kete
org banyak berlagak kereta wuekkkkk
menyampah aku
ehh,,sambung balik:
aku x tau lah sepasang kawan tu sgt menarik perhatian aku
nk kate hensem, biase2 aje
mungkin cahaya dri muka die, yg buat aku hampir
nk menitik air mata
jantung pun berhenti sekejap
terus aku rase sekeliling aku tu sunyi sepi


(2 orang yg cacat penglihatan berjalan dlm gelap)
diorng ni lah yang aku jumpa
tpi bukan dlm gambar sebenar lah..
aku baru rase yang ALLAH baru je menjentik hati aku
supya aku ni bersyukur dengan apa yang aku ada
diorang berjalan dengan laluan yg sangat2 busy
ade kete yg dipandu oleh org yang
x ikut arhn jln yg betul'tp diorg x tkut pon
berbekalkan tongkat yang ada shj diorg berjalan

mase tu jgk, aku pakse kwn aku p tlg diorng
(yelh,diorg laki, jadik lbh elok suh kawan aku)
tp lau kwn aku xde, aku buat gak
tak sampai hati aku biarkan diorng cmtu
sedih gle bila aku teringatkan peristiwa tersebut

salam...


notamulut:bersyukurlah dengan apa yang ada (-.-)



Tiada ulasan: