Ahad, Ogos 5

(^o^) ALHAMDULILAH...BERJAYA!


Assalamualaikum...
selamat malam,, salam satu Malaysia..
selamat berbuka kepada semua..
cmne dgn korg punye puasa, ade ponteng ag x?
hrp2 x lah ehh, lau ade, ketuk jari sendiri!


hehe.... pd malam yg berbahagia ini
ingin sy berkongsikan sebuah cerita yang x kan sy lupakan
kisah ni boleh dikatakan crita sedih bgku,
boleh jadi cerita gembira bg orang lain,
terutama keluarga aku
yelah, diorg ade time tu hah!
klah, aku nk ni mmg sorg yg tidak pandai masak
(bukan x pandai, ada bkt, cume belum masenye lg, kat rumah,
tangan mak je sdp)
haha,,hakikatnya aku msh x ngeti masak yg sedp2
aku ni pantang sgt dengan minyak yg terpercik
camner tue?
kalu korg ader tip, sungguh akan ku masak dengan kerapnya
hehe, klah sambung balik ctenye,
aku ade lah mintak cara buat kek batik
ehhh, korg tau x kek batik ape?
(xtau, criklah sendri kat google eh)
pastu, bila blik je cuti, aku terus buat kat rumah
dengan berbekalkan satu paket biskut marie,
milo dlm peti ais dan planta mak
aku buat dengan penuh yakinnya
disebabkan aku buat dengan yakinnya
kek tersbut jadik macam batu bata yg bersalut
milo yg hangit
hehe.. blum sejuk lg, aku cucuk kai garpu x lut beb
haha...adeisssshh malu den..
bapak ku gelak, kakakku tlk kepala aku smbil gelak,
mak je rse ckit
aku lak dengn tekd menghbsknnya walupun gigi blh patah

tp semuanya dh berakhir, malam ni aku berjaya
dengan ada bantuan 2 rakankku,
nah:



kami buat di hostel, dengan bantuan rice cooker,,
ramuannya hanya ada 4 iaitu butter, biskut marie,
milo, susu pekat
tp boleh buat 2 trip sbb biskt yg ade kat tesco ada
bundle punye
alhamdulilah, sedap sangat2 n mmg aku sngt
bersemangat untuk buat dirumah kelak
haha, tuk raya lah ek
lau hangit, pun org mkn...
x mkn x bg duit raya..

salam.....


notamulut: planta mak hbs aku guna sampai 2 bekas erk!



Tiada ulasan: