Ahad, September 30

(^-^) ALHAMDULILAH

Selamat petang semua
dan assalamuaikum untuk rakan-rakan seislam...
ISLAM itu kan indah sebab
perkataan SALAM merupakan perkataan yg indah
 
chewahhhhh...overlak den ni hah..
ok, petang ni aku bukan saje2x nak update
walaupun aku baru aja makan sekeping roti
roti ni bolehlah lau korg nk shre
sorang segigit hehe
cara die, letak serbuk milo ditengahnya
nah, makan dulu sebelum mula baca:
(ada gambar, tp wifi x bg ltk hmmm)
 
tkpelah, ade satu excident yg sangat menyentuh hati
dalam gelak ketawa
kisahnya bermula dengan cuaca panas di Penang
pelik kan, cuaca pun boleh buat crita
oklah,sewaktu pulang dr tesco untuk mkn tengahari yg ala2 kadar
(ye, dt abg aku bru masukkn yg kali kedua,
tp dt kli pertma masuk hlg)
sebelum nk cte lebih, aku bersyukur adelah sedikit duit
untuk aku bertahan dlm 4 mggu ni
sebelum raya haji
seminggu aku bjet gune rm 28
x termasuk tpop, yg aku rse spe yg nk msj ngn aku, topupkn?
melalui bajet yg telah aku kira,
insyallah cukup duit tu
ehhh, salah tajuk nie...
 
ok2, mase tgh jalan blik dr tesco,
seorng rakanku yang agak sosial atau agak sempoi terlebih
telah berkata:
Adoi, panas betul la hari ni, Ni baru panas di dunia,
belum di AKHIRAT lg...
hahaha (aku pon turut tergelak besar)
dlm hatiku bukn nak gelakkan pandangannya,
tapi aku gembira sebab sekurang-kurangnya hatinya
bersyukur n sedar...
mungkin tiada pelindung di kepalanya membuatkannya
panas berbanding aku..
tp aku bersyukur sebab dunia ini penuh dengan kebesaranNYA
dan penuh dengan benda yang sebenarnya menginsafkan kita
cumenya sma ada hati kita akan terjentik sendiri,
atau nk org tegur
atau mmg takde perasaan langsung....
 
semoga anda pun gembira mcm saya gembira hari ini.....
salam
 
 
notamulut: tepuk dada tanya selera,jgn terlampau berfikir untuk berubah, lakukan sedikit demi sedikit..sebab aku percaya, walau aku merangkak pd YA ALLAH, beribu langkah ALLAH dtg padaku..
 
 
 
 
 
 

Tiada ulasan: