Selasa, Januari 29

BLUR SEKETIKA (-.-)


Selamat malam..
asslamualaikum..

errr adakah aku harus blur
adakah aku harus termangu
adakah aku harus bersorak ceria
adakah aku perlu menceritakannya pada orang tua
adakah aku
adakah aku?

(hehe...stop2 bekerut tu ehh)

oklah..aku cume nak share 
usaha tu akan setimpal dengan apa yang kte dapat
tapi kadangkala aku mcm tak percaya
mungkin ALLAH beri aku ujian dengan cara begitu
untuk tengok aku ni lalai untuk belajar
atau bertambah ego untuk belaja
atau membongkakkan diri ketika belaja
jadi, bagi aku
pointer ketika belaja ni x penting
yang penting apa yang kte telah pelajari
dan apa yang kita praktikkan
dan apa yang kita usahakan

(teringat aku kesah kawan aku sorang)
die ni lau ade ujian pendek ke
ujian panjang ke
apatah lg ujian semester
mesti die berkerut2 bace buku
sampai x sempat mkn minum
sampai ke depan pintu dewan gak
masih membaca lagi

perkara yang perlu kita buat untuk hadapi exam:
  • ulangkaji dulu benda tu sehari sebelum atau sebelum hari exam
  • mase ulangkaji buat nota atau catatan ringkas
  • lepas je dah ade catatan,korg bacelah kertas catatan
  • then, hari exam..muke kene senyum aje tapi jangan gelak.
  • jawab exam
  • doa dan tawakal..... 
bagi pandangan aku,orang yang bawak kertas catatan
lagi sempoi berbanding orang yang bawak buku
dan aku cube amalkan...
wsalam..
notamulut: mak abah, ni hadiah untuk korang.insyaallah...

Tiada ulasan: