Isnin, April 1

HARI PERTAMA (^-^)


Assalamualaikum
selamat petang murid-murid...
hehe..
( terus kepada tajuk )

Hari pertama aku berada di satu sekolah di penang
hari pertama aku berpraktikum dlm hidup aku
hari pertama aku bergelar guru sambilan di sekolah
( walaupon penah PBS )


Kenangan manis :
pertama kali aku terpaksa memperkenalkan diri
di hadapan semua murid
pada perhimpunan pagi tersebut
aku yang tidak bersedia dari segi fizikal
terus mengambil mikrofon lalu....

assalamualaikum & slm sejahtera..
nama saya SA............
panggil saja cikgu SALLY
( jari aku pon serentak buat peace )
lalu murid semua tergelak setelah sekian lame mendiamkan diri

akibatnya, walaupun baru sehari di situ
semua murid hanya mengenali diri aku 
kerana nama SALLY

Masalah :
Pihak sekolah tidak berkesempatan untuk meluangkan masa
tidak beri jadual waktu dan lain-lain
ini semua membuatkan perjalanan aktiviti aku tergendala
aku simpan untuk hari esok

Pengalaman :
Sekolah ini mmg pelik bagi aku
sebab sekolah ini sekolah perempuan
dan aku perempuan
dan gurunya yang lain pun perempuan
guru lelaki hanya 3 orang
dan jaga laki seorang
pembantu kantin laki 2 orang
dan dalam kelas semua perempuan
aku memang pelik


Tindakan susulan :
Aku perlu cari kaedah, pendekatan, strategi dan teknik
yang sesuai diaplikasikan murid di sekolah itu
boleh dikatakan pandai
semua perempuan


Walaupun hubungan bersama guru di sekolah
itu tidak memberansangkan
namun aku kena cari jalan..
Insyallahh...






notamulut: diam,cikgu Sally nak mengajar!

 
 


 

Tiada ulasan: