Isnin, Januari 12

Gadis Melayu Suka Dicium oleh Artis -pop


Berita yang tengah hangat diperkatakan sekarang

Di media massa di surat khabar

Malah, di kalangan pak cik-pak cik yang duk ngeteh kat kedai

Aku baru je lepas tengok video yang tengah jadi viral sekarang ni

Mula-mula aku tak nak amik port

Yelah, takkanlah gadis melayu suka dicium, dipeluk 
dengan artis kpop

( bagi aku duk kampong ni hah, yolah..mne nak ade konsert kat klawang hehe )


Tapi, bila dalam berita kelua, ni dekat surat khabar pon kluar

Jadi, aku pon tengok sendiri video tersebut






Perasaan aku bila dikatakan gadis melayu suka dicium 
oleh artis k-pop :

  • Eii entah pape lah orang nak kata pasal melayu, ada je yang iri hati
  • Bila aku dah tengok, pehhh giler gadis2 melayu ni..hebat sangat ke artis k-pop tu
  • Ya allah, diorang ni tak sedar ni masa ni..jadinya perasaan malu dah takda

Cakap orang tua-tua yang tahu pasal ni :

  • Budak-budak sekarang tulah, minat dan gila sangat dengan artis k-pop
  • Pakai tudung pulak tu, kemain beriya
  • Kalau pakai tudung taklah Nampak sangat

Memang sungguh aku tak sangka la pasal ni
( masih aku terkejut )


Bukan sebab apa,setahu aku gadis melayu ni sememangnya 
ada rasa malu yang menebal

Sopan-santun, manis dan tambah-tambah lagi yang pakai tudung

Tudung tu kan dapat elak dari zina dan 

tudung tu ingatkan kepada pemakai supaya jangan buat 
benda tak elok.

Tambah-tambah lagi, apa kurangnya jejaka melayu dalam
dunia ni hah

Bukan tiada laki melayu yang elok, yang baik dan boleh 
dijadikan suami

Tapi, yang tu aku tak kisah sangat la kalau gadis melayu nak pilih siapa pun untuk berkahwin

Cuma, dalam kes gadis melayu suka dicium oleh artis k-pop ni

  • Aku nak kita yang sebagai pembaca atau pengulas dan lain-lain. Ambilnya jadi iktibar dan buat langkah berjaga-jaga supaya benda ni takkan berulang
  • Macam aku sendiri, aku ingatkan supaya aku ni taklah minat gile kat mana-mana artis
   ( nasib baik aku bukan peminat artis k-pop )


  • Pihak yang anjur konsert seperti itu mestilah menyediakan beberapa peraturan. Peraturan yang menjaga adab ketimuran kita lagi beb…

Contohnya tak perlu la nak buat sesi panggil peminat terpilih naik ke pentas

Buang masa beb

Sedangkan, yang lagi syok, kalau diorang mintak semua naik ke atas mintak tandatangan artis k-pop tu hah

Beratur macam budak2 sekolah tu pergi dari meja ke meja

Lagi elok hah
( muka riak nak mampus ni )



Notamulut : Sama-sama lah insafkan diri masing-masing…




2 ulasan:

Unknown berkata...

singgah follow cikgu disini
masaalahnya kurang ugama walaupun bertudung tapi banyak lagi perlu di tarbiah kan

Unknown berkata...

Betul2... pihak ibu bapa, pusat mengajar juga perlu bergabung untuk pastikan perkara ini tak terjadi lagi ya..

Sy pon risau..kene jaga diri masing2 hehe