Selasa, Januari 20

Kesan pengambilan makanan pedas

Hah sapa dekat sini suka makan pedas ?



Angkat tangan, tak payah la nak malu atau hipokrit

Ehh asal tangan aku sebelah je taip?

Patotlah aku pon makan pedas kihkihh

Okey..pagi ni aku nak kongsi lah antara kesan

Kesan pengambilan makan pedas ni

Isi2 ni hanyalah dari pengalaman aku 

Kesan2 dari sudut positif dulu :

● makan akan jadi berselera

● konfom makanan tersebut akan habis licin sampai jilat pinggan

● suasana makan akan ada aura positif ja

● rasa kenyang akan segera rasa

● pembakaran metabolisme menjadi tinggi

● awet muda beb...sungguh aku ada terbaca dalam majalah

Hah..puas hati aku kongsi benda ni..bukan apa 

Aku baru ja kena kutuk sebab mintak mee goreng pedas

Tapi kan heheh aku mintak die bubuh 10 biji cili api dalam satu pinggan...

Haha...sodapppp huhu

Dekat sini juga aku knelah buh juga kesan negetif

Antara kesan negetif pengambilan makanan pedas :
( yang berlebihannya... lau x lebih pedas ok )

● boleh dapat appendix (ejaan salah aku rasa)..then kena operate

● mulut bau lada..t laki n bini takmau cium kihkih

● terkena cirit-birit sampai x boleh masuk makanan dalam perut

Hah... tu jelah sahabat2 ku..

Oklahh pesanan aku..makanlah pedas tapi jangan berlebihan

Notamulut : aku suka makan bihun sup yang kuahnya hitam pehh..




2 ulasan:

syahassan berkata...

sy gastrik tapi degil makan jugak pedas2.. makanan kena la kasi pedas baru kawww.. haha bila gastrik pndai2 la tggung.. haha

Unknown berkata...

Kihkih..awak memang pemakan tegar pedas.. sy sllu dimarahi dgn ahli keluarga.kdg2 boleh tahan..tp byk x leh tahan.paham2 lah