Jumaat, Januari 30

Pengalaman bekerja sebagai guru di JOHOR BAHRU


Assalamualaikum wbt..

( air mata bergenang mengenangkan nasib )

Pengalaman menjadi seorang guru di JB

( bandar bebb bandar )



Huhu apa lah yang aku melalut ni kan..

Aku baru je dapat tempat posting di johor bahru

Salah sebuah sekolah rendah di daerah johor bahru

Kali pertama aku dapat tau ja negeri penempatan

Terus menangis macam orang gila..x tahu sebab apa

Tapi hati ni sedih sangat sebb bukan 3 pilihan negeriku

Namun aku gagahkan juga demi kerja ku

Demi rasa untuk cari pengalaman bekerja di johor bahru

Jadi buat smpai hari ni 

Aku belum ada lagi pengalaman menjadi guru sebenar

Esok baru bermulalah karier ku di sekolah

( sok cuti tpi ada majlis anugerah dan mesy. Pibg )

Cuma, post aku kali ni nak beri peringatan sikit

Peringatan kepada sesiapa yg nak posting menjadi guru

( maksud aku keluaran ipg ok )

Korang kenelah sedia mental 

Sebab aku dapat tahu penempatan negeri pd tarikh yg dah diuarkan

( tapi trikh tu selalu ja x kena tepat )

Tiba2 korang akan dapat tau daerah mana dan trikh lapor diri

Disitu bila2 masa saja korang kne terus berangkat

Macam aku..maghrib dapat tahu kputusan daerah

Pkul 10 pagi esoknye kena ada dah kat daerah

Bayangkan lah kalau korang x siapkqn dokumen yang diperlukan

Memanglah korang naya

Ahh dah dah..lepas ni kalau aku kongsi pasal kisah guru

Jangan ada yang nak termuntah pulak tau

( hehehe... tolong doakan saya di sini menjadi kuat )



Notamulut : semoga aku menjadi guru yang ikhlas dan mengajar dengan baik!





Tiada ulasan: