Jumaat, Januari 10

NASIHAT PADA BAKAL GURU


Nama pun bakal guru..nanti jadi guru kak oit....



Bukan apa weh, aku ni pon bakal guru dan aku rasa bertanggungjawab mengenai hal ni.. Aku cuma nak nasihatkan banyak tapi secara ringkasnya :

-Tolong pakai singlet jika baju nipis, tak kisah untuk org bukan muslim apatah lagi guru muslim perempuan.

-Kalau pakai skirt, pastikan skirt lepas lutut sebab bila korang duduk atas kerusi mesti nampak ooo...nampak warnanya

-Bagi yang tak pakai tudung, kemaskanlah rambut korang tu.Jangan bagi terbang sangat sebab budak tengok pon malas blaja

- Kalau budak pakai tudung mcam aku ni, janganlah pakai keronsang banyak sangat dan tudung jangat belit sangat eh..Nanti budak tanya cara fesyen bukan tanya benda belajar.

-Kain dalam pun penting weh...sangat2 penting..tue boleh buat orang kemalangan sebab asyik tengok kaki orang.haha


Banyak lagi dan benda ni memang terjadi di tempat aku.Jadi, keberangkalian berlaku di tempat lain pun tinggi..

Nasihat untuk diri sendiri pula, membiasakan pakai sarung tangan sebab bila nak tulis di papan putih mesti seluruh tangan boleh nampak..Budak pun tegur cantiknye cikgu..lala


Notamulut : Jadilah guru yang berpenampilan seorang guru.



Tiada ulasan: