Sabtu, Januari 4

RODA DUNIA


Situasi A :

Kawan : Yeye...aku dapat pensyarah semua ok.. Bestlah praktikum aku kali ni. Ko camne?

Aku : Aku teruklah, benda yang aku xnak berulang kembali akhirnya aku dapat lak. Untungla ko..

Situasi B :

Kawan A : Bila kita nak p jumpa pensyarah kita ni, tak sabar aku beb.. Mesti die gelak je kan..

Kawan B : Aku tak kisah. Nasib baiklah dapat pensyarah semua ok kali ni, dapatlah kita relaks sikit..

Aku : Diam membisu sambil memikirkan nasib diri.

Situasi C :

Kawan praktikum : Camne ni u..apa kita nak buat dengan pensyarah ni..

Aku : Entahlah u, i memang rasa dada sempit gile..Baca je senarai nama terus rasa dunia ni gelap.

Kawan praktikum : Sabarlah u. Banyakkan doa. Insyallah takde pape.

Aku : Secara tibe2 berkata...Takpa bagi aku masa sikit t kite cari jalan sama.




Kadang-kadang memang susah nak terima suatu benda yang ada pengalaman buruk dalam hidup kita. Tapi, bagi aku tu rezeki masing-masing. Mungkin skang zaman kejatuhan aku, cuma aku perlukan satu cara yang boleh mempositifkan aku.

Cara tu x lain x bukan dalam diri aku sendiri.Aku kne maafkan apa yang telah diberikannya kerana ini salah aku. Jadi, terimalah.. Lepas aja aku muhasabah diri, aku rasa macam nak blaja buat yoga lah, ape kata korang..kongsilah cara senaman yoga untuk orang baru bermula nak buat ni.hehehe





notamulut : eh, bolehke aku wat yoga?







Tiada ulasan: