Ahad, November 16

MENGAPA KITA MENDAPAT MIMPI BURUK


Aku adalah seorang mangsa yang mengalami mimpi buruk malam tadi

Terjaga pukul 4.50 terus takleh tido
( poyo jer sedangkan gua leh tido tadi kihkih )

Apa mimpi menakutkan ?

- saat kita tidur, kita mengalami situasi yang sangat menakutkan kita sama ada buat kita menangis, menggigil, terbingung2 dan terbayang-bayang selepas tersedar 
( definisi aku hehe )

Jadi, setelah aku berfikir dan berfikir..mengapa benda ini terjadi

Orang mengatakan bahawa mimpi itu permainan syaitan

Lagi2 kalau mimpi tu bercakap

( masa dulu kanak2 bila cita pasal mimpi, mesti kawan tanya bercakap ke tak )

Ada kaitan ke ek mimpi bercakap ke tak dengan permainan syaitan 

Baik bagi aku, selagi mimpi tu menyedarkan kita tentang kebaikan

Jadi mimpi tu baik untuk kita

Maksudnyo, korang amiklah pengajaran dari mimpi tu

Janganlah dok buek bondo yang jahat ikut dalam mimpi

Hmmm macam aku malam tadi mimpi yg dasyat dan menyedarjan aku satu perkara
( biar aku pegang sendiri cara tu )

Antara sebab mengapa mendapat mimpi buruk :

● tidak ingat allah s.w.t

● tido tak baca doa dan tak basuh kaki

● semakin lupa akan allah.

● terlampau memikirkan orang tersebut sehingga masuk mimpi

● berangan sebelum tido

● mimpi yang diberi khas tuk korang tanpa sebab 

Kesimpulannya, aku nak sambung tido..blah

Notamulut : ngeri bila pikir balik tapi terus ke hadapan.



Tiada ulasan: